Samenwerking met TU Delft

De Stichting Rondeltappe-Bernoster-Kemmers heeft tot doel het verwerven en in stand houden van ons erfgoed (rijksmonumenten). Daarnaast kan de Stichting ook prijzen uitloven aan personen en instellingen.

Logo RMITHet is in dat kader dat de Stichting met de TU-Delft, faculteit Bouwkunde, afdeling Heritage & Architecture (vroeger RMIT), een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten. Gedurende vijf jaren, ingaande in 2014, zal elk jaar een publicatie verschijnen in de Rondeltappeserie.

De publicaties zullen gebruikt worden voor het onderwijs van Heritage & Architecture (research & education in modificatie, interventie, transformatie). De publicaties uit de Rondeltappeserie hebben de volgende onderwerpen:

• 2014 – Architectuur in (historische) context/restauratievisies: Durable past – sustainable future (Download: PDF, ePUB)
  • 2015 – Materiaal en detail in erfgoed
  • 2016 – Cultuurhistorische waarde